Innesäljare till Swedish Lorry Parts
Företag: Swedish Lorry Parts
Ort: Stockholm
Omfattning: Visstidsanställning
Sista ansökningsdag: 2025-04-06
Tjänstebeskrivning
Swedish Lorry Parts är ett svenskt företag specialiserat på reservdelar som passar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scanias lastbilar & bussar och Volvo Penta/Scanias marine & industri.
Har du erfarenhet som innesäljare, säljstöd eller ordermottagare inom industrin eller en teknisk bransch?
Trivs du med kundkontakt och en roll där du får bidra till både försäljning och service? Då kan det här vara precis den rätta tjänsten för dig!
Vi söker en driven innesäljare för att stärka vårt team under en intensiv period. Just nu implementerar vi ett nytt affärssystem och vill säkerställa en stabil verksamhet under övergången. Vi söker därför dig som kan bidra med engagemang och kundfokus under en visstidsanställning på 6 månader med start omgående.
Som Innesäljare på Swedish Lorry Parts får du en central roll i försäljningsprocessen och daglig kundkontakt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
Du blir en del av ett engagerat team inom Sales Support där ni alltid sätter kunden i fokus. Eftersom vi arbetar internationellt kommer du att använda engelska regelbundet i din roll.
För rätt person finns även möjlighet att utveckla affärerna ytterligare genom prissättning och förhandlingar.
Har du erfarenhet som innesäljare, säljstöd eller ordermottagare inom industrin eller en teknisk bransch?
Trivs du med kundkontakt och en roll där du får bidra till både försäljning och service? Då kan det här vara precis den rätta tjänsten för dig!
Vi söker en driven innesäljare för att stärka vårt team under en intensiv period. Just nu implementerar vi ett nytt affärssystem och vill säkerställa en stabil verksamhet under övergången. Vi söker därför dig som kan bidra med engagemang och kundfokus under en visstidsanställning på 6 månader med start omgående.
Som Innesäljare på Swedish Lorry Parts får du en central roll i försäljningsprocessen och daglig kundkontakt.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
- Hantera inkommande förfrågningar och order från kunder.
- Skapa offerter och administrera avtal i Microsoft Business Central.
- Lägga beställningar och följa upp leveranser tillsammans med våra kollegor i Kumla.
- Bygga och utveckla kundrelationer genom service och merförsäljning.
- Ha viss kontakt med leverantörer för att möta kundernas specifika behov.
Du blir en del av ett engagerat team inom Sales Support där ni alltid sätter kunden i fokus. Eftersom vi arbetar internationellt kommer du att använda engelska regelbundet i din roll.
För rätt person finns även möjlighet att utveckla affärerna ytterligare genom prissättning och förhandlingar.
Krav på person
Vi söker dig som trivs i en sälj- och serviceinriktad roll där du har daglig kundkontakt och hanterar administrativa processer.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
Extra meriterande är erfarenhet inom fordonsindustrin, men det är inget krav.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Erfarenhet av innesälj, säljstöd eller orderhantering inom en teknisk bransch.
- God kommunikativ förmåga och en strukturerad arbetsstil.
- Erfarenhet av affärssystem, gärna Microsoft Business Central.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Extra meriterande är erfarenhet inom fordonsindustrin, men det är inget krav.
Övrigt
Start: Omgående, 6 månader framåt
Omfattning: Heltid, arbetstider 8–17 med flextid
Plats: Fågelviksvägen 9, Norsborg, Slagsta Business Center
Du kommer att bli anställd av PerformIQ och uthyrd till Swedish Lorry Parts.
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Jannica Skärvinge, rekryteringskonsult, på jannica.skarvinge@performiq.se.
Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.
Omfattning: Heltid, arbetstider 8–17 med flextid
Plats: Fågelviksvägen 9, Norsborg, Slagsta Business Center
Du kommer att bli anställd av PerformIQ och uthyrd till Swedish Lorry Parts.
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Jannica Skärvinge, rekryteringskonsult, på jannica.skarvinge@performiq.se.
Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post.
Företagspresentation
Swedish Lorry Parts tillverkar och marknadsför ett brett sortiment reservdelar till Volvos entreprenadmaskiner, Volvo/Scanias lastbilar & bussar och Volvo Penta/Scanias marine & industri. Vi strävar efter att alltid erbjuda våra kunder bästa möjliga service och att leverera produkter som uppfyller deras höga förväntningar. Vårt mål är att reservdelar från Swedish Lorry Parts skall vara det naturliga alternativet till OE-delar för ägare av krävande tunga fordon över hela världen.
Sedan SLP grundades 1991 har företaget skapat kundkontakter över hela världen. På kontinent efter kontinent, i land efter land har SLP tillgodosett de grundläggande behoven vid reparationer av tunga fordon. Vår höga produktkvalitet och leveranstillgänglighet har gjort oss kända över hela världen inom den tunga fordonsindustrin. Vi är cirka 60 anställda och omsätter cirka 300 mkr.
Välkommen med din ansökan!
Sedan SLP grundades 1991 har företaget skapat kundkontakter över hela världen. På kontinent efter kontinent, i land efter land har SLP tillgodosett de grundläggande behoven vid reparationer av tunga fordon. Vår höga produktkvalitet och leveranstillgänglighet har gjort oss kända över hela världen inom den tunga fordonsindustrin. Vi är cirka 60 anställda och omsätter cirka 300 mkr.
Välkommen med din ansökan!